NOTĂ DE INFORMARE
1. Ce sunt datele cu caracter personal și ce categorii de astfel de date prelucrează OCPI Gorj?
Datele
cu caracter personal sunt definite în art. 4 par.(1) din Regulamentul nr.
679/2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte
prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie
a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general
privind protecţia datelor) ca fiind orice informaţii privind o
persoană fizică identificată sau identificabilă
("persoana vizată").
OCPI
Gorj prelucrează următoarele categorii de date:
·
date de identificare: nume, prenume,
CNP, seria și numărul actului de identitate, al pașaportului, al
permisului de conducere și alte informații conținute în acestea
(de ex: data și locul nașterii, cetățenia), adresa de
domiciliu, adresa de corespondență, e-mail, telefon (fix, mobil,
fax);
·
informații referitoare la
locație;
·
informații referitoare la
ocupația, pregătirea profesională, funcția
deținută;
·
informații de natură
financiară (de ex: venituri salariale);
·
semnătura;
·
orice alte informații care sunt
necesare desfășurării activităților OCPI Gorj în
scopurile de mai jos.
2. Ce înseamnă că OCPI Gorj prelucrează date cu caracter personal?
Prelucrarea
înseamnă operațiuni precum: colectarea, înregistrarea, organizarea,
stocarea, modificarea, extragerea, consultarea, utilizarea, transmiterea,
ștergerea, distrugerea, arhivarea datelor cu caracter personal etc.
3. În ce scopuri prelucrează OCPI Gorj date cu caracter personal?
În cadrul OCPI Gorj, datele cu caracter personal sunt
prelucrate numai în următoarele scopuri:
·
înregistrarea drepturilor, actelor
sau faptelor juridice cu privire la imobile, în sistemul integrat de cadastru
și carte funciară;
·
autorizarea persoanelor sau
recunoașterea autorizării persoanelor fizice și juridice române,
ale unui alt stat membru al Uniunii Europene sau ale unui stat care
aparține Spațiului Economic European;
·
soluționarea cererilor de
identificare a bunurilor imobile, formulate de instituții publice în
exercitarea atribuțiilor specifice;
·
schimbul de informații cu
diverse autorități/instituții publice în baza protocoalelor de
schimb de informații;
·
gestionării informațiilor
referitoare la salariați.
4. În ce temei prelucrează OCPI Gorj date cu caracter personal?
În
cadrul OCPI Gorj, prelucrarea datelor cu caracter personal este necesară
în vederea îndeplinirii competențelor legale stabilite prin acte
normative, respectiv:
5. Care sunt drepturile persoanei vizate? cu următorul conținut:
Extras din
Regulamentul nr. 679/2016 privind protecţia persoanelor fizice
în ceea ce priveşte prelucrarea datelor
cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date
şi de abrogare a Directivei 95/46/CE
(Regulamentul general
privind protecţia datelor):
CAPITOLUL
III: Drepturile persoanei vizate
Secţiunea
2: Informare şi acces la date cu caracter personal
Art.
13: Informaţii care se furnizează în cazul în care datele cu caracter
personal sunt colectate de la persoana vizată
(1)
În cazul în care datele cu caracter personal referitoare la o persoană
vizată sunt colectate de la aceasta, operatorul, în momentul
obţinerii acestor date cu caracter personal, furnizează persoanei
vizate toate informaţiile următoare:
a)
identitatea şi datele de contact ale operatorului şi, după caz,
ale reprezentantului acestuia;
b)
datele de contact ale responsabilului cu protecţia datelor, după caz;
c)
scopurile în care sunt prelucrate datele cu caracter personal, precum şi
temeiul juridic al prelucrării;
d)
în cazul în care prelucrarea se face în temeiul articolului 6 alineatul (1)
litera (f), interesele legitime urmărite de operator sau de o parte
terţă;
e)
destinatarii sau categoriile de destinatari ai datelor cu caracter personal;
f)
dacă este cazul, intenţia operatorului de a transfera date cu
caracter personal către o ţară terţă sau o
organizaţie internaţională şi existenţa sau
absenţa unei decizii a Comisiei privind caracterul adecvat sau, în cazul
transferurilor menţionate la articolul 46 sau 47 sau la articolul 49
alineatul (1) al doilea paragraf, o trimitere la garanţiile adecvate sau
corespunzătoare şi la mijloacele de a obţine o copie a acestora,
în cazul în care acestea au fost puse la dispoziţie.
(2)
În plus faţă de informaţiile menţionate la alineatul (1),
în momentul în care datele cu caracter personal sunt obţinute, operatorul
furnizează persoanei vizate următoarele informaţii suplimentare
necesare pentru a asigura o prelucrare echitabilă şi
transparentă:
a)
perioada pentru care vor fi stocate datele cu caracter personal sau, dacă
acest lucru nu este posibil, criteriile utilizate pentru a stabili această
perioadă;
b)
existenţa dreptului de a solicita operatorului, în ceea ce priveşte
datele cu caracter personal referitoare la persoana vizată, accesul la
acestea, rectificarea sau ştergerea acestora sau restricţionarea
prelucrării sau a dreptului de a se opune prelucrării, precum şi
a dreptului la portabilitatea datelor;
c)
atunci când prelucrarea se bazează pe articolul 6 alineatul (1) litera (a)
sau pe articolul 9 alineatul (2) litera (a), existenţa dreptului de a
retrage consimţământul în orice moment, fără a afecta
legalitatea prelucrării efectuate pe baza consimţământului înainte
de retragerea acestuia;
d)
dreptul de a depune o plângere în faţa unei autorităţi de
supraveghere;
e)
dacă furnizarea de date cu caracter personal reprezintă o
obligaţie legală sau contractuală sau o obligaţie
necesară pentru încheierea unui contract, precum şi dacă
persoana vizată este obligată să furnizeze aceste date cu
caracter personal şi care sunt eventualele consecinţe ale
nerespectării acestei obligaţii;
f)
existenţa unui proces decizional automatizat incluzând crearea de
profiluri, menţionat la articolul 22 alineatele (1) şi (4), precum
şi, cel puţin în cazurile respective, informaţii pertinente
privind logica utilizată şi privind importanţa şi
consecinţele preconizate ale unei astfel de prelucrări pentru
persoana vizată.
(3)
În cazul în care operatorul intenţionează să prelucreze ulterior
datele cu caracter personal într-un alt scop decât cel pentru care acestea au
fost colectate, operatorul furnizează persoanei vizate, înainte de
această prelucrare ulterioară, informaţii privind scopul secundar
respectiv şi orice informaţii suplimentare relevante, în conformitate
cu alineatul (2).
(4)
Alineatele (1), (2) şi (3) nu se aplică dacă şi în
măsura în care persoana vizată deţine deja informaţiile
respective.
Art.
14: Informaţii care se furnizează în cazul în care datele cu caracter
personal nu au fost obţinute de la persoana vizată
(1)
În cazul în care datele cu caracter personal nu au fost obţinute de la
persoana vizată, operatorul furnizează persoanei vizate
următoarele informaţii:
a)
identitatea şi datele de contact ale operatorului şi, după caz,
ale reprezentantului acestuia;
b)
datele de contact ale responsabilului cu protecţia datelor, după caz;
c)
scopurile în care sunt prelucrate datele cu caracter personal, precum şi
temeiul juridic al prelucrării;
d)
categoriile de date cu caracter personal vizate;
e)
destinatarii sau categoriile de destinatari ai datelor cu caracter personal,
după caz;
f)
dacă este cazul, intenţia operatorului de a transfera date cu
caracter personal către un destinatar dintr-o ţară
terţă sau o organizaţie internaţională şi
existenţa sau absenţa unei decizii a Comisiei privind caracterul
adecvat sau, în cazul transferurilor menţionate la articolul 46 sau 47 sau
la articolul 49 alineatul (1) al doilea paragraf, o trimitere la
garanţiile adecvate sau corespunzătoare şi la mijloacele de a
obţine o copie a acestora, în cazul în care acestea au fost puse la
dispoziţie.
(2)
Pe lângă informaţiile menţionate la alineatul (1), operatorul
furnizează persoanei vizate următoarele informaţii necesare
pentru a asigura o prelucrare echitabilă şi transparentă în ceea
ce priveşte persoana vizată:
a)
perioada pentru care vor fi stocate datele cu caracter personal sau, dacă
acest lucru nu este posibil, criteriile utilizate pentru a stabili această
perioadă;
b)
în cazul în care prelucrarea se face în temeiul articolului 6 alineatul (1)
litera (f), interesele legitime urmărite de operator sau de o parte
terţă;
c)
existenţa dreptului de a solicita operatorului, în ceea ce priveşte
datele cu caracter personal referitoare la persoana vizată, accesul la
acestea, rectificarea sau ştergerea acestora sau restricţionarea
prelucrării şi a dreptului de a se opune prelucrării, precum
şi a dreptului la portabilitatea datelor;
d)
atunci când prelucrarea se bazează pe articolul 6 alineatul (1) litera (a)
sau pe articolul 9 alineatul (2) litera (a), existenţa dreptului de a
retrage consimţământul în orice moment, fără a afecta
legalitatea prelucrării efectuate pe baza consimţământului
înainte de retragerea acestuia;
e)
dreptul de a depune o plângere în faţa unei autorităţi de
supraveghere;
f)
sursa din care provin datele cu caracter personal şi, dacă este
cazul, dacă acestea provin din surse disponibile public;
g)
existenţa unui proces decizional automatizat incluzând crearea de
profiluri, menţionat la articolul 22 alineatele (1) şi (4), precum
şi, cel puţin în cazurile respective, informaţii pertinente
privind logica utilizată şi privind importanţa şi
consecinţele preconizate ale unei astfel de prelucrări pentru persoana
vizată.
(3)
Operatorul furnizează informaţiile menţionate la alineatele (1)
şi (2):
a)
într-un termen rezonabil după obţinerea datelor cu caracter personal,
dar nu mai mare de o lună, ţinându-se seama de circumstanţele
specifice în care sunt prelucrate datele cu caracter personal;
b)
dacă datele cu caracter personal urmează să fie utilizate pentru
comunicarea cu persoana vizată, cel târziu în momentul primei
comunicări către persoana vizată respectivă; sau
c)
dacă se intenţionează divulgarea datelor cu caracter personal
către un alt destinatar, cel mai târziu la data la care acestea sunt
divulgate pentru prima oară.
(4)
În cazul în care operatorul intenţionează să prelucreze ulterior
datele cu caracter personal într-un alt scop decât cel pentru care acestea au
fost obţinute, operatorul furnizează persoanei vizate, înainte de
această prelucrare ulterioară, informaţii privind scopul
secundar respectiv şi orice informaţii suplimentare relevante, în
conformitate cu alineatul (2).
(5)
Alineatele (1)-(4) nu se aplică dacă şi în măsura în care:
a)
persoana vizată deţine deja informaţiile;
b)
furnizarea acestor informaţii se dovedeşte a fi imposibilă sau
ar implica eforturi disproporţionate, în special în cazul prelucrării
în scopuri de arhivare în interes public, în scopuri de cercetare
ştiinţifică sau istorică ori în scopuri statistice, sub
rezerva condiţiilor şi a garanţiilor prevăzute la articolul
89 alineatul (1), sau în măsura în care obligaţia menţionată
la alineatul (1) din prezentul articol este susceptibil să facă
imposibilă sau să afecteze în mod grav realizarea obiectivelor
prelucrării respective In astfel de cazuri, operatorul ia măsuri
adecvate pentru a proteja drepturile, libertăţile şi interesele
legitime ale persoanei vizate, inclusiv punerea informaţiilor la
dispoziţia publicului;
c)
obţinerea sau divulgarea datelor este prevăzută în mod expres de
dreptul Uniunii sau de dreptul intern sub incidenţa căruia intră
operatorul şi care prevede măsuri adecvate pentru a proteja
interesele legitime ale persoanei vizate; sau
d)
în cazul în care datele cu caracter personal trebuie să rămână
confidenţiale în temeiul unei obligaţii statutare de secret
profesional reglementate de dreptul Uniunii sau de dreptul intern, inclusiv al
unei obligaţii legale de a păstra secretul.
Art. 15: Dreptul de acces al persoanei
vizate
(1)
Persoana vizată are dreptul de a obţine din partea operatorului o
confirmare că se prelucrează sau nu date cu caracter personal care o
privesc şi, în caz afirmativ, acces la datele respective şi la
următoarele informaţii:
a)
scopurile prelucrării;
b)
categoriile de date cu caracter personal vizate;
c)
destinatarii sau categoriile de destinatari cărora datele cu caracter
personal le-au fost sau urmează să le fie divulgate, în special
destinatari din ţări terţe sau organizaţii
internaţionale;
d)
acolo unde este posibil, perioada pentru care se preconizează că vor
fi stocate datele cu caracter personal sau, dacă acest lucru nu este
posibil, criteriile utilizate pentru a stabili această perioadă;
e) existenţa
dreptului de a solicita operatorului rectificarea sau ştergerea datelor cu
caracter personal ori restricţionarea prelucrării datelor cu caracter
personal referitoare la persoana vizată sau a dreptului de a se opune prelucrării;
f)
dreptul de a depune o plângere în faţa unei autorităţi de
supraveghere;
g)
în cazul în care datele cu caracter personal nu sunt colectate de la persoana
vizată, orice informaţii disponibile privind sursa acestora;
h)
existenţa unui proces decizional automatizat incluzând crearea de
profiluri, menţionat la articolul 22 alineatele (1) şi (4), precum
şi, cel puţin în cazurile respective, informaţii pertinente
privind logica utilizată şi privind importanţa şi consecinţele
preconizate ale unei astfel de prelucrări pentru persoana vizată.
(2)
În cazul în care datele cu caracter personal sunt transferate către o
ţară terţă sau o organizaţie internaţională,
persoana vizată are dreptul să fie informată cu privire la
garanţiile adecvate în temeiul articolului 46 referitoare la transfer.
(3)
Operatorul furnizează o copie a datelor cu caracter personal care fac
obiectul prelucrării. Pentru orice alte copii solicitate de persoana
vizată, operatorul poate percepe o taxă rezonabilă, bazată
pe costurile administrative. În cazul în care persoana vizată introduce
cererea în format electronic şi cu excepţia cazului în care persoana
vizată solicită un alt format, informaţiile sunt furnizate
într-un format electronic utilizat în mod curent.
(4)
Dreptul de a obţine o copie menţionată la alineatul (3) nu aduce
atingere drepturilor şi libertăţilor altora.
Secţiunea 3: Rectificare şi
ştergere
Art.
16: Dreptul la rectificare
Persoana
vizată are dreptul de a obţine de la operator, fără
întârzieri nejustificate, rectificarea datelor cu caracter personal inexacte
care o privesc. Ţinându-se seama de scopurile în care au fost prelucrate
datele, persoana vizată are dreptul de a obţine completarea datelor
cu caracter personal care sunt incomplete, inclusiv prin furnizarea unei
declaraţii suplimentare.
Art.
17: Dreptul la ştergerea datelor ("dreptul de a fi uitat")
(1)
Persoana vizată are dreptul de a obţine din partea operatorului
ştergerea datelor cu caracter personal care o privesc, fără
întârzieri nejustificate, iar operatorul are obligaţia de a şterge
datele cu caracter personal fără întârzieri nejustificate în cazul în
care se aplică unul dintre următoarele motive:
a)
datele cu caracter personal nu mai sunt necesare pentru îndeplinirea scopurilor
pentru care au fost colectate sau prelucrate;
b)
persoana vizată îşi retrage consimţământul pe baza
căruia are loc prelucrarea, în conformitate cu articolul 6 alineatul (1)
litera (a) sau cu articolul 9 alineatul (2) litera (a), şi nu există
niciun alt temei juridic pentru prelucrarea;
c)
persoana vizată se opune prelucrării în temeiul articolului 21
alineatul (1) şi nu există motive legitime care să prevaleze în
ceea ce priveşte prelucrarea sau persoana vizată se opune
prelucrării în temeiul articolului 21 alineatul (2);
d)
datele cu caracter personal au fost prelucrate ilegal;
e)
datele cu caracter personal trebuie şterse pentru respectarea unei
obligaţii legale care revine operatorului în temeiul dreptului Uniunii sau
al dreptului intern sub incidenţa căruia se află operatorul;
f)
datele cu caracter personal au fost colectate în legătură cu oferirea
de servicii ale societăţii informaţionale menţionate la
articolul 8 alineatul (1).
(2)
În cazul în care operatorul a făcut publice datele cu caracter personal
şi este obligat, în temeiul alineatului (1), să le şteargă,
operatorul, ţinând seama de tehnologia disponibilă şi de costul
implementării, ia măsuri rezonabile, inclusiv măsuri tehnice,
pentru a informa operatorii care prelucrează datele cu caracter personal
că persoana vizată a solicitat ştergerea de către
aceşti operatori a oricăror linkuri către datele respective sau
a oricăror copii sau reproduceri ale acestor date cu caracter personal.
(3)
Alineatele (1) şi (2a) nu se aplică în măsura în care
prelucrarea este necesară:
a)
pentru exercitarea dreptului la liberă exprimare şi la informare;
b)
pentru respectarea unei obligaţii legale care prevede prelucrarea în
temeiul dreptului Uniunii sau al dreptului intern care se aplică
operatorului sau pentru îndeplinirea unei sarcini executate în interes public
sau în cadrul exercitării unei autorităţi oficiale cu care este
învestit operatorul;
c)
din motive de interes public în domeniul sănătăţii publice,
în conformitate cu articolul 9 alineatul (2) literele (h) şi (i) şi
cu articolul 9 alineatul (3);
d)
în scopuri de arhivare în interes public, în scopuri de cercetare
ştiinţifică sau istorică ori în scopuri statistice, în
conformitate cu articolul 89 alineatul (1), în măsura în care dreptul
menţionat la alineatul (1) este susceptibil să facă
imposibilă sau să afecteze în mod grav realizarea obiectivelor
prelucrării respective; sau
e)
pentru constatarea, exercitarea sau apărarea unui drept în
instanţă.
Art.
18: Dreptul la restricţionarea prelucrării
(1)
Persoana vizată are dreptul de a obţine din partea operatorului
restricţionarea prelucrării în cazul în care se aplică unul din
următoarele cazuri:
a)
persoana vizată contestă exactitatea datelor, pentru o perioadă
care îi permite operatorului să verifice exactitatea datelor;
b)
prelucrarea este ilegală, iar persoana vizată se opune ştergerii
datelor cu caracter personal, solicitând în schimb restricţionarea
utilizării lor;
c)
operatorul nu mai are nevoie de datele cu caracter personal în scopul
prelucrării, dar persoana vizată i le solicită pentru
constatarea, exercitarea sau apărarea unui drept în instanţă;
sau
d)
persoana vizată s-a opus prelucrării în conformitate cu articolul 21
alineatul (1), pentru intervalul de timp în care se verifică dacă
drepturile legitime ale operatorului prevalează asupra celor ale persoanei
vizate.
(2)
În cazul în care prelucrarea a fost restricţionată în temeiul
alineatului (1), astfel de date cu caracter personal pot, cu excepţia
stocării, să fie prelucrate numai cu consimţământul
persoanei vizate sau pentru constatarea, exercitarea sau apărarea unui
drept în instanţă sau pentru protecţia drepturilor unei alte
persoane fizice sau juridice sau din motive de interes public important al
Uniunii sau al unui stat membru.
(3)
O persoană vizată care a obţinut restricţionarea
prelucrării în temeiul alineatului (1) este informată de către
operator înainte de ridicarea restricţiei de prelucrare.
Art.
19: Obligaţia de notificare privind rectificarea sau ştergerea
datelor cu caracter personal sau restricţionarea prelucrării
Operatorul
comunică fiecărui destinatar căruia i-au fost divulgate datele
cu caracter personal orice rectificare sau ştergere a datelor cu caracter
personal sau restricţionare a prelucrării efectuate în conformitate
cu articolul 16, articolul 17 alineatul (1) şi articolul 18, cu
excepţia cazului în care acest lucru se dovedeşte imposibil sau
presupune eforturi disproporţionate. Operatorul informează persoana
vizată cu privire la destinatarii respectivi dacă persoana
vizată solicită acest lucru.
Art.
20: Dreptul la portabilitatea datelor
(1)
Persoana vizată are dreptul de a primi datele cu caracter personal care o
privesc şi pe care le-a furnizat operatorului într-un format structurat,
utilizat în mod curent şi care poate fi citit automat şi are dreptul
de a transmite aceste date altui operator, fără obstacole din partea
operatorului căruia i-au fost furnizate datele cu caracter personal, în
cazul în care:
a)
prelucrarea se bazează pe consimţământ în temeiul articolului 6
alineatul (1) litera (a) sau al articolului 9 alineatul (2) litera (a) sau pe
un contract în temeiul articolului 6 alineatul (1) litera (b); şi
b)
prelucrarea este efectuată prin mijloace automate.
(2)
În exercitarea dreptului său la portabilitatea datelor în temeiul
alineatului (1), persoana vizată are dreptul ca datele cu caracter
personal să fie transmise direct de la un operator la altul acolo unde
acest lucru este fezabil din punct de vedere tehnic.
(3)
Exercitarea dreptului menţionat la alineatul (1) din prezentul articol nu
aduce atingere articolului 17. Respectivul drept nu se aplică
prelucrării necesare pentru îndeplinirea unei sarcini executate în interes
public sau în cadrul exercitării unei autorităţi oficiale cu
care este învestit operatorul.
(4)
Dreptul menţionat la alineatul (1) nu aduce atingere drepturilor şi
libertăţilor altora.
Secţiunea 4: Dreptul la opoziţie
şi procesul decizional individual automatizat
Art.
21: Dreptul la opoziţie
(1)
În orice moment, persoana vizată are dreptul de a se opune, din motive
legate de situaţia particulară în care se află, prelucrării
în temeiul articolului 6 alineatul (1) litera (e) sau (f) sau al articolului 6
alineatul (1) a datelor cu caracter personal care o privesc, inclusiv
creării de profiluri pe baza respectivelor dispoziţii. Operatorul nu
mai prelucrează datele cu caracter personal, cu excepţia cazului în
care operatorul demonstrează că are motive legitime şi
imperioase care justifică prelucrarea şi care prevalează asupra
intereselor, drepturilor şi libertăţilor persoanei vizate sau
că scopul este constatarea, exercitarea sau apărarea unui drept în
instanţă.
(2)
Atunci când prelucrarea datelor cu caracter personal are drept scop marketingul
direct, persoana vizată are dreptul de a se opune în orice moment
prelucrării în acest scop a datelor cu caracter personal care o privesc,
inclusiv creării de profiluri, în măsura în care este legată de
marketingul direct respectiv.
(3)
În cazul în care persoana vizată se opune prelucrării în scopul
marketingului direct, datele cu caracter personal nu mai sunt prelucrate în
acest scop.
(4)
Cel târziu în momentul primei comunicări cu persoana vizată, dreptul
menţionat la alineatele (1) şi (2) este adus în mod explicit în
atenţia persoanei vizate şi este prezentat în mod clar şi
separat de orice alte informaţii.
(5)
În contextual utilizării serviciilor societăţii
informaţionale şi în pofida Directivei 2002/58/CE, persoana
vizată îşi poate exercita dreptul de a se opune prin mijloace
automate care utilizează specificaţii tehnice.
(6)
În cazul în care datele cu caracter personal sunt prelucrate în scopuri de
cercetare ştiinţifică sau istorică sau în scopuri
statistice în conformitate cu articolul 89 alineatul (1), persoana vizată,
din motive legate de situaţia sa particulară, are dreptul de a se
opune prelucrării datelor cu caracter personal care o privesc, cu
excepţia cazului în care prelucrarea este necesară pentru
îndeplinirea unei sarcini din motive de interes public.
Art. 22: Procesul decizional
individual automatizat, inclusiv crearea de profiluri
(1)
Persoana vizată are dreptul de a nu face obiectul unei decizii bazate
exclusiv pe prelucrarea automată, inclusiv crearea de profiluri, care
produce efecte juridice care privesc persoana vizată sau o afectează
în mod similar într-o măsură semnificativă.
(2)
Alineatul (1) nu se aplică în cazul în care decizia:
a)
este necesară pentru încheierea sau executarea unui contract între
persoana vizată şi un operator de date;
b)
este autorizată prin dreptul Uniunii sau dreptul intern care se
aplică operatorului şi care prevede, de asemenea, măsuri
corespunzătoare pentru protejarea drepturilor, libertăţilor
şi intereselor legitime ale persoanei vizate; sau
c)
are la bază consimţământul explicit al persoanei vizate.
(3)
În cazurile menţionate la alineatul (2) literele (a) şi (c), operatorul
de date pune în aplicare măsuri corespunzătoare pentru protejarea
drepturilor, libertăţilor şi intereselor legitime ale persoanei
vizate, cel puţin dreptul acesteia de a obţine intervenţie
umană din partea operatorului, de a-şi exprima punctul de vedere
şi de a contesta decizia.
(4)
Deciziile menţionate la alineatul (2) nu au la bază categoriile
speciale de date cu caracter personal menţionate la articolul 9 alineatul
(1), cu excepţia cazului în care se aplică articolul 9 alineatul (2)
litera (a) sau (g) şi în care au fost instituite măsuri
corespunzătoare pentru protejarea drepturilor, libertăţilor
şi intereselor legitime ale persoanei vizate."
6. Responsabilul cu protecția datelor cu caracter personal
În
exercitarea drepturilor dumneavoastră prevăzute de Regulamentul nr.
679/2016 privind protecția persoanelor fizice, în ceea ce privește
prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație
a acestor date, dar și în cazul în care există nelămuriri cu
privire la aspecte care țin de protecția datelor cu caracter
personal, la nivelul OCPI Gorj a fost desemnat un Responsabil cu
protecția datelor (Data Protection Officer - DPO) care poate fi contactat prin
transmiterea unei cereri scrise, datate și semnate la adresa
poștală: Târgu-Jiu, str. 8 Martie, nr. 3A, jud. Gorj, cod poștal
210280 sau e-mail: rpd_gorj@ancpi.ro.
Totodată,
aveți dreptul de a depune o plângere la Autoritatea Națională de
Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal și de a
vă adresa justiției pentru apărarea oricăror drepturi
garantate de legislația aplicabilă în domeniul protecției
datelor cu caracter personal care au fost încălcate.
7. Regulamentul (UE) nr.679/27.04.2016 privind
protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor
cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date
și de abrogare a Directivei 95/46/CE
8. Formular solicitare legata de prelucrarea datelor cu caracter personal